آب اکسیژنه در پوست

آب اکسیژنه برای پوست

آیا آب اکسیژنه برای پوست مفید است ؟ اگر از کاربردهای هیدروژن پراکسید و ارزش این ماده تجاری در زمینه های مختلف مطلع بودید. قطعا پراکسید هیدروژن در تمامی منازل یافت می شود. این ماده تجاری ارزان قیمت کاربردهای متعددی در پزشکی دارد. با این وجود، اخیرا تاثیر آب اکسیژنه برروی پوست به اثبات رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه نگین تجارت شرق همراه باشید.

فهرست مطالب مقالات دی کلرو متان

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن، به عنوان تنها ماده میکروب کش تشکیل شده از آب و اکسیژن شناخته شده است. که به طور گسترده به عنوان ضدعفونی کننده و پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده، یکی از سالمترین و موثرترین ضدعفونی کننده های طبیعی در نظر گرفته شده است. غلظت این نوع پراکسید ۳ درصد است. اما آیا آب اکسیژنه برای پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

💡 حتما بخوانید : تهیه آب اکسیژنه در منزل

موارد استفاده از آب اکسیژنه در زیبایی

پراکسید هیدروژن در موارد زیر استفاده شده است.

که در ادامه به توضیح بیشتر پراکسید هیدروژن برای پوست می پردازیم.

آب اکسیژنه برای پوست

شما می تواند متناسب با نوع پوستان خشک یا چرب، از آب اکسیژن استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است موجب سوزش و لک های پوستی گردد. تاکید ما بر این است که قبل از استفاده از آب اکسیژن برای پوست با پزشک مشورت کنید.

کاربرد آب اکسیزنه در زیبایی
کاربرد آب اکسژنه در زیبایی

کاربرد آب اکسیژن برای پوست

اکثر افراد از پراکسید هیدروژن، برای روشنایی پوست و از بین بردن لکه ها استفاده می کنند. به گفته متخصص زیبایی پراکسید هیدروژن تغییر رنگ پوست، لکه های پوستی و زخم ها را از بین می برد. از آن جا که پوست بسیار حساس است. بنابراین لازم و ضروری است، در صورت استفاده از پراکسید هیدروژن برای پوست با پزشک مشورت کنید. استفاده بدون نظر پزشک صورت نگیرد.

علاوه بر این، پراکسید هیدروژن به عنوان ضدعفونی کننده پوست عمل می کند. و از هرگونه عفونت ناشی از بریدگی های جزئی، کبودی یا سوختگی جلوگیری می کند. این عمل با آزاد کردن اکسیژن در منطقه آسیب دیده اتفاق می افتد.

نحوه استفاده آب اکسیژنه در پوست : برای این کار مقداری آب اکسیژنه را بر روی پوست تمیز بمالید. این ماده به مدت دو دقیقه بر روی پوست شما بماند. بعد از گذشت دو دقیقه پوست را با آب فراوان شست و شو دهید. این مدت زمان نباید بیشتر از دو دقیقه باشد. سپس از نرم کننده استفاده کنید.

کاربرد آب اکسیژنه در لکه های پوستی

کاربرد آب اکسیژنه در لکه های پوستی

خطرات

آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن) نوعی اسید است که به رنگ آبی کمرنگ تا شفاف است، که در سوختگی ها، عفونت ها و کراتوز سبورئیک استفاده می شود. با این حال، متخصصان پزشکی، دیگر از این اسید به عنوان ماده ضد عفونی کننده استفاده نمی کنند. زیرا پراکسید هیدروژن ناخواسته به سلول های سالم اطراف زخم ها آسیب می رساند. (سلول هایی که برای بهبودی لازم هستند). در صورت بهبود زخم ها موجب ایجاد لکه های پوستی و درماتیت (اگزما)، سوزش، تاول، کهیر، قرمزی و خارش می شود.

پراکسید هیدروژن، علاوه بر عوارض پوستی، به سایر اندام ها داخلی و چشم نیز آسیب می رساند.

مرگ و میر، هنگام استنشاق یا بلع آب اکسیژنه نیز مشاهده شده است.

سخن آخر

با وجود مصرف گسترده پراکسید هیدروژن برای پوست نمی توان از عوارض آن چشم پوشی کرد. لذا در صورت مصرف پراکسید هیدروژن برای پوست حتما با پزشک یا متخصصان زیبایی مشورت کنید.

 

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *