کاربرد ریتاردر در رنگ ها

سیکلوهگزانون (به انگلیسی : Cyclohexanone)، یک ترکیب شیمیایی با فرمول C۶H۱۰O است. که جرم مولکولی سیکلوهگزانون ۹۸٫۱۵ گرم بر مول می باشد. این ترکیب، مایعی بی رنگ است. شرکت نگین تجارت شرق، بستری مساعد را برای شما دوستان و هنرجویان رشته چاپ محیا کرده تا این صنعت بسیار مهم را بیش از پیش به شما معرفی کند. در ادامه با نگین تجارت شرق همراه باشید تا با “حلال سیکلوهگزانون یا ریتاردر چیست ؟” بیشتر آشنا شوید. 

فهرست مطالب

ریتاردر چیست ؟

ریتاردر یا حلال سیکلوهگزانون، دسته ای از شل کننده های رنگ است. که کاربرد زیادی در شستن توری ها دارد. استفاده از سیکلوهگزانون در کارهای ظریف مهم و ضروری است. ریتاردر به عنوان شل کننده در رنگ P.V.C و یا رنگ پلی اتیلن به کار برده می شود.

اخیرا اکثر شرکت های رنگ P.V.C و یا رنگ پلی اتیلن ریتادر را جایگزین تینر کردند. زیرا تینر موجب کاهش قدرت و درخشندگی رنگ می شود. بنابراین بهتر است تینر در صنعت رنگ استفاده نشود.

💡 حتما بخوانید : در خصوص خطرات سیکلوهگزانون بیشتر بخوانید.

ریتاردر در رنگ ها
ریتاردر در رنگ ها

کاربرد ریتادر یا حلال سیکلوهگزانون

ریتاردر یکی از مرغوب ترین حلال های رنگ موجود در ایران است. استفاده از سیکلوهگزانون در کارهای ظریف مهم و ضروری است. ریتادر به طور عمده به عنوان شل کننده در رنگ P.V.C و یا رنگ پلی اتیلن به کار برده می شود. سایر کاربردهای حلال سیکلوهگزانون در زیر شرح داده شده است.

  • *به عنوان رقیق کننده رنگ PVC , ABS و روغنی (در چاپ سیلک)
  • *به عنوان شست و شو دهنده توری
  • *به عنوان شل کننده رنگ (رنگ P.V.C و یا رنگ پلی اتیلن)
  • *موجب افزایش زمان خشک شدن در رنگ های آکرلیک می شود. 

یکی از مشکلات اصلی هنرمندان، در استفاده از رنگ اکرلیک، زمان خشک شدن آن است. بنابراین، استفاده از ریتادر به منظور کاهش این مشکلات و رفع آن ها توصیه می شود.

💡 برای آشنایی بیشتر با این ماده می توانید مقاله سیکلوهگزانون چیست؟ را مطالعه فرمائید.

Cyclohexanone

قیمت + خرید + فروش حلال ریتادر 

جهت اطلاع از قیمت حلال صنعتی با شماره ۰۹۱۲۶۵۴۲۳۱۴ در تماس باشید.

 

4/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «حلال سیکلوهگزانون یا ریتاردر چیست ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *