روند افزایش قیمت متیلن کلراید

قیمت متیلن کلراید

قیمت متیلن کلراید هر هفته در آسیا و اروپا توسط خبرنگاران محلی ICIS منتشر می شود. لذا ما قصد داریم به توضیح جامع و کامل، در خصوص قیمت متیلن طی چند ماه اخیر که تحت تاثیر کرونا ویروس قرار گرفته است، به مطالعه بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

متیلن کلراید | قیمت متیلن
متیلن کلراید چیست؟

قیمت متیلن ، که به آن دی کلرومتان (DCM) نیز گفته می شود، یک ترکیب آلی کلر دار، فرار و قطبی است که با بسیاری از حلال های آلی قابل اختلاط است. و از نظر ظاهری مایعی شفاف، بی رنگ و دارای بویی شیرین شبیه به کلروفرم است.

این ماده با اسامی، دی کلرومتان، گاز متیلن، حلال متیلن، بی کلراید و دی کلراید مشاهده می شود. منابع طبیعی دی کلرومتان شامل منابع اقیانوسی، ماکروجلبک ­ها و آتش­فشان­ ها هستند. با این­ حال بیشتر دی ­کلرومتان یافته شده در محیط ­زیست نتیجه نشرهای صنعتی است.

💡حتما بخوانید : از عوارض متیلن کلراید چه می دانید.

کاربرد 

ترکیبات آلی کلر دار شامل یک اتم کربن متصل به اتم کلر هستند. این ترکیبات کلردار، به طور گسترده در زندگی روزمره ما کاربرد دارند.

فراریت بالای دی کلرومتان ، کاربرد آن در اسپری آئروسل، فوم­ های اورتان و فوم چوب اورتان را ممکن کرده است. دی­ کلرومتان معمولا در محصولات آئروسل مانند اسپری رنگ استفاده می­ شود.

زیرا، دی کلرومتان می تواند به عنوان یک حلال قوی، محدودکننده اشتعال­ پذیری، کاهنده فشار بخار و کاهنده گران­روی عمل می­ کند.

دی­ کلرومتان حلال اشتعال­ ناپذیری است، بدین جهت، کاربرد خوبی در آئروسل ها دارد.(خطر احتراق را کاهش می دهد.)

نقطه جوش پایین این ماده باعث خشک شدن سریع آن می ­شود. این عامل، دی کلرومتان را به یک ماده ایده آل برای آئروسل های چسبی تبدیل می کند. 

قابلیت تبخیر آن در دمای اتاق، آن را به ماده مناسبی برای استفاده در پیشرانه ­های آئروسل تبدیل کرده است. 

سایر کاربردهای متیلن کلراید به طور خلاصه در زیر آورده شده است. 

  • دارو سازی
  • صنعت مواد غذایی و نوشیدنی
  • صنعت رنگ و لاک
  • تمیز کردن فلزات
  • ساخت مواد شیمیایی
  • فوم
  • استفاده در ساخت مواد دارویی
  • استفاده در سموم دفع آفات
  • و …

به طور کلی، این ماده معمولاً به عنوان یک حلال برای واکنش های آلی و استخراج استفاده می شود.

قیمت متیلن کلراید صنعتی – ایرانی را از شماره ۳-۲۲۸۷۰۵۲۱-۰۲۱ جویا شوید.

نوسانات قیمت خرید متیلن در دوران کرونا

خرید متیلن ، به دو دوره قبل و بعد از ویروس کرونا تقسیم می شود. قبل از شیوع ویروس کرونا ، کارخانه های چینی که بزرگترین تولید کنندگان دی کلرومتان در جهان هستند. به سهولت پاسخگوی نیاز مصرف جهانی بودند.

این امر باعث شده است که قیمت این مواد در بازه ۵۰۰ دلار بر تن و ۶۵۰ دلار بر تن به طور تقریبا ثابت باقی بماند. اما با شروع ویروس کرونا قیمت گاز متیلن به دلیل کاهش تقاضای جهانی کمی کاهش پیدا کرده است (به زیر ۵۰۰ دلار بر تن).

البته این کاهش قیمت مربوط به ماه های ابتدایی شروع ویروس کرونا است. البته با گذشت چند ماه، این قیمت به قیمت قبل باز گشت. حتی این رقم به علت مصرف بازار داخلی چین افزایش یافت.

💡 توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بازار جهانی متیلن کلراید را بخوانید.

تاثیر ویروس کرونا بر قیمت جهانی متیلن کلراید
تاثیر ویروس کرونا بر قیمت جهانی متیلن کلراید


خرید متیلن و قیمت متیلن کلراید در آسیا

طی چند ماه اخیر، تولید و خرید متیلن کلراید توسط دو شرکت تولیدکننده عمده آسیایی کاهش یافته است. با شروع ویروس کرونا با توجه به کاهش تقاضا در چین و آسیا، شرکت های چین با سرعت کمتری متیلن کلراید را تولید می کنند. با وجود کاهش تولید این محصول، خریداران هیچ سختی را در خرید تجربه نکرده اند.

تقاضا برای خرید متیلن کلراید در جنوب شرقی آسیا و هند به شدت کاهش یافته است. و علت آن را می توان ویروس کرونا بیان نمود. (اعمال محدودیت حاصل از ویروس کرونا). به طوری که، فروشندگان نسبت به سال های قبل شاهد کاهش فروش این محصول بودند.

💡 حتما بخوانید : در خصوص جایگزین متیلن کلراید چه می دانید.


خرید متیلن در اروپا

ویروس کرونا و اعمال محدودیت تقاضا در خصوص دی کلرومتیلن در برخی کاربردهای صنعتی، باعث کاهش مصرف آن شده است. این در صورتی است که، تقاضا در برخی از کاربردهای دارویی افزایش یافته است.(که در آن از متیلن کلراید به عنوان حلال فرآیند استفاده می شود).

در اکثر کشورهای اروپایی، تقاضا برای کاربردهای صنعتی، به دلیل ویروس کرونا کاهش یافته است. به طور کلی، با کاهش تقاضای جهانی خرید متیلن کلراید روبرو هستیم.

💡 حتما بخوانید : درباره نگین تجارت وارد کننده متیلن کلراید چه می دانید.


قیمت خرید متیلن کلراید در ایران طی چند ماه اخیر

اخیرا، به علت نوسانات دلار به صورت لحظه ای شاهد رشد روز افزون قیمت خرید متیلن کلراید هستیم. البته بیماری کرونا و در پی آن اعمال محدودیت بر روی قیمت حلال متیلن بی تاثیر نمی باشد.

نمودار زیر قیمت متیلن را طی چند ماه اخیر را در ایران نشان می دهد. به طوری که می توان گفت هر ماه شاهد رشد قیمت دی کلرومتان هستیم. این در صورتی است، تقاضای برای خرید حلال متیلن کاهش یافته است.

نمودار افزایش قیمت متیلن کلراید
نمودار افزایش قیمت متیلن کلراید در ایران


قیمت پیش رو متیلن کلراید و خرید متیلن

پیش بینی می شود که با خارج شدن جامعه جهانی از ویروس کرونا تعادل نسبی در بخش عرضه و تقاضا به وجود می آید. و قیمت متیلن دی کلراید به مقدار ۵۵۰ دلار بر تن باز خواهد گشت. البته این امر به سرعت خروج کشورهای مختلف از ویروس کرونا برمی گردد.

جهت اطلاع از قیمت خرید متیلن کلراید یا قیمت فروش متیلن کلراید با همکاران ما در واحد فروش مجموعه نگین تجارت شرق در ارتباط باشید.

ردیفنوع محصولقیمت
1قیمت متیلن کلرایدتماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *