بوتیل گلیکول در محصولات مراقبت از پوست

امروزه اکثر افراد، بویژه خانم ها و دختر خانم های گل به پوست لطیف اهمیت می دهند. و پیوسته به دنبال کسب اطلاعات در مورد مراقبت از پوست با کیفیت هستند. بنابراین قصد داریم در این مقاله شما را با مواد اولیه مورد استفاده به ویژه بوتیل گلیکول در محصولات مراقبت از پوست آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در ابتدا می خواهیم در این مطلب بدانیم که آیا بوتیل کلایکول برای پوست مضر است ؟ موارد کاربرد بوتیل گلایکول در محصولات پوست و زیبایی ؟

💡فهرست مطالب

بوتیل گلیکول چیست ؟

بوتیل گلایکول به عنوان جایگزین گلیسرول یا پروپیلن گلیکول در محصولات مراقبت پوستی انتخاب می شود. این ماده، به عنوان یک ماده غیر سمی و غیر تحریک کننده برای پوست شهرت دارد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که

با وجود مطالعات فراوان، هنوز هم انواعی از پوست ها که حساس هستند در برابر این ترکیب به شدت تحریک می شوند. البته این امر در غلظت های بالا اتفاق می افتد. (حساسیت در برابر بوتیل گلایکول وجود دارد، اما این حالت بسیار کم و به ندرت دیده شده است.)

چرا بوتیل گلیکول در محصولات مراقبت از پوست ؟

بوتیل گلایکول، یکی از پرمصرفترین موارد مورد استفاده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است. این ماده در محصولاتی همچون ریمل، ماسک ها، پاک کننده، ضد آفتاب، مرطوب کننده ها و … به کار گرفته می شوند.

علت استفاده مکرر از بوتیل گلایکول در محصولات مراقبت از پوست را می توان قدرت نفوذ بالای آن را به پوست بیان کرد. این ماده شیمیایی، در مقایسه با سایر مواد، مؤثرتر است (بسیاری از ترکیبات فعال وزن مولکولی بالایی دارند، که برای نفوذ موثر پوست، یک مقدار نسبتاً زیاد است).

  • قدرت نفود بالا
  • چربی کمتری دارد.
  • گروه های الکلی آن دارای خاصیت رطوبت ساز است.
  • مولکول های آب موجود را جمع می کند ، و پوست را آبرسانی می کند.

بوتیل گلیکول در محصولات مراقبت از پوست

ساختارهای مختلف بوتیل گلیکول

با توجه به محل قرار گیری دو الکل خود، به صورت چهار شکل در طبیعت یافت می شود. ساختارهای بوتیل گلایکول استفاده شده در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی به شرح زیر است.

  1. ۱و۲-بوتان دی اُل: این ترکیب ویسکوزیته محصول را کاهش می دهد. و جهت افزایش نفوذ پذیری پوست و به عنوان ماده نرم کننده به کار گرفته می شود.
  2. ۱و۴-بوتان دی اُل: این ترکیب ، به طور گسترده به عنوان حلال در محصولات آرایشی به کار گرفته می شود. ولی به علت خاصیت محدود آن به ندرت استفاده می شود. این ساختار، بیشتر در محصولات چشمی کاربرد دارد.
  3. ۲و۳-بوتان دی اُل: این ترکیب نیز یک کاهش دهنده ویسکوزیته است. اما این نوع از بوتیل گلایکول در محصولات مراقبت از پوست و مواد آرایشی استفاده نمی شود. هنوز سمیت این ترکیب اثبات نشده است، اگرچه تصور می شود که دارای حداقل اثرات سمی باشد.
  4. ۱و۲-بوتان دی اُل  : این نوع از ترکیب ، متداول ترین نوع بوتیل گلایکول است. این ترکیب را می توان به عنوان جایگزینی برای پروپیلن گلیکول و گلیسرول انتخاب کرد. زیرا حلاللیت آن عالی است. کاربرد- موارد استفاده آن و ویژگی های  شامل موارد زیر است.
  • به عنوان رقیق کننده
  • مانع خشکی محصولات می شود.
  • به عنوان ماده موثر استفاده می شود.
  • ویسکوزیته محصول تولیدی را کاهش می دهد.
  • غیر سمی است.
  • تحریک پذیر نیست.

محصولات مراقبت از پوست عاری از بوتیل گلیکول

بوتیل گلایکول به پوست آسیب نمی رساند. اما، همان گونه که گفته شد. برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. در این صورت باید از ترکیباتی استفاده کرد که عاری از این ماده تجاری باشند.

بوتیل گلایکول را از کجا تهیه کنیم ؟

خرید مواد اولیه شیمیایی صنعتی خود را به مجموعه نگین تجارت شرق بسپارید. جهت اطلاع از قیمت ، خرید و فروش آن تماس حاصل بفرمایید. 

تلفن : ۳-۲۲۸۷۰۵۲۱-۰۲۱

موبایل و واتساپ : ۰۹۱۲۶۵۴۲۳۱۴

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *