طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل

طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل

آب اکسیژن یا آب اکسیژنه می تواند از طریق فرآیندهای مختلف ایجاد شود. اما، قبل از تولید آن باید بدانیم چرا آن تولید می‌شود. تمامی افراد به دنبال انرژی، سلامتی و نشاط هستند. هر شخص می‌خواهد راه حلی برای افزایش نشاط و احساس خوب داشته باشد. تمامی ما، برای بقا و سلامتی نیازمند آب و اکسیژن هستیم. به طوری که می‌توان گفت، ما برای تمامی عملکردهای بدنمان در هر لحظه به اکسیژن و آب نیاز داریم. ولی، برای سلامتی، این ماده باید به طور مدام تولید و در بدن حفظ شود. دقت داشته باشید آب و اکسیژن با آب اکسیژن متفاوت هستند. در ادامه ” طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل “ را ارائه می دهیم. بنابراین همراه نگین تجارت شرق باشید.

تمامی موارد باید، اولین بار زیر نظر متخصص و کارشناس صورت گیرد. (در صورت نداشتن دانش فنی، زیرا، برخی از مواد مخلوط کردن آن ها می تواند با هم خطرناک باشد.)

💡فهرست مطالب

اکسیژن اولین و بزرگترین منبع انرژی

اکسیژن سوختی است که برای تمامی عملکردهای صحیح بدن لازم و ضروری است. 90% انرژی بدن از اکسیژن تامین می شود. این در صورتی است که 10% انرژی بدن ما از غذا تامین می شود؟ بدون غذا 40 روز و بدون آب 3 روز زنده می مانیم. ولی، شما فقط می توانید بدون اکسیژن چند دقیقه قبل از مرگ بدن زنده بمانید. 60% از بدن افراد بزرگسال را آب تشکیل می دهد. بنابراین آب نیز برای زندگی ضروری است. بنابراین، در ادامه به طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل خواهیم پرداخت.

مقاله ای که می تواند مفید باشد : آیا آب اکسیژنه برای پوست مفید است؟

نحوه ایجاد آب اکسیژنه در منزل – آزمایشگاه

همانطور که در ابتدا گفته شد، آب اکسیژن می تواند از روش های مختلف تهیه شود. می توانید آب اکسیژنه خریداری کنید که، در آن از روندی مشابه نحوه تولید نوشابه های گازدار استفاده می کنند. مشکل این است که این اکسیژن به شدت محفوظ است و هنگام باز شدن درب ظرف از بین می رود.

اگر از من بخواهید سیستم تحویل کارآمد نیست. خوردن پراکسید هیدروژن می تواند سطح اکسیژن خون شما را افزایش دهد. اما، با چه هزینه ای ؟ به عنوان مثال، اخیراً نشان داده شده است که مصرف هیدروژن پراکسید می تواند منجر به لخته شدن خون شود. (خوردن آن توصیه نمی شود.)

بنابراین تهیه این محصول در منزل به طور گسترده افزایش یافته است. طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل شامل موارد زیر است.

مقاله ای که می تواند مفید باشد : آیا آب اکسیژنه همان وایتکس است؟

روش اول : تهیه آب اکسیژنه در منزل

مواد شیمیایی مورد نیاز :

  • *سولفوریک اسید 4 نرمال
  • *باریم پراکسید
  • *آب

روش کار :

30گرم باریم پراکسید را داخل بشر بریزید و به بشر آب اضافه کنید تا زمانی که مواد درون بشر به حالت خمیری شکل در بیاید.

60میلی لیتر سولفوریک اسید را در درون ارلن بریزید. به منظور سرد شدن، محلول در درون ارلن آن را در درون تشت آب قرار دهید. و در ادامه محلول خمیری شکل و باریم پراکسید را با هم مخلوط کنید. و در نهایت رسوب تولیدی را صاف کنید. آب اکسیژنه تشکیل می شود.

روش دوم  

مواد شیمیایی مورد نیاز :

  • *یخ
  • *سدیم هیدروکسید
  • *سدیم پراکسید
  • *سدیم دی هیدروژن ارتو فسفات
  • *فسفریک اسید

روش کار :

در ابتدا 40 میلی لیتر آب مقطر را به 5 گرم سود اضافه کنید. محلول تشکیل شده را هم بزنید. و محلول را درون حمام یخ قرار دهید. در این مرحله سدیم دی هیدروژن فسفات تشکیل می شود. 1.2 گرم سدیم پراکسید پودر شده را به محلول سدیم دی هیدروژن ارتو فسفات اضافه کنید. درجه حرارت محیط باید به 1- درجه سلسیوس زیر صفر برسد. رسوب به دست آمده را به منظور تولید آب اکسیژنه صاف کنید.

روش سوم : تهیه آب اکسیژنه در منزل

مواد شیمیایی مورد نیاز :

  • *سدیم پراکسید
  • *فسفریک اسید

روش کار :

10 میلی لیتر فسفریک اسید را درون لوله آزمایش ریخته و آن را به ظرف حاوی یخ منتقل کنید (لوله را درون ظرف نگه دارید) و در نهایت بعد از سرد شدن به آن مقداری سدیم پراکسید اضافه کنید. پراکسید هیدروژن تولید می شود.

روش چهارم

مواد شیمیایی مورد نیاز :

  • *کپسول گاز CO2
  • *باریم پراکسید

روش کار :

10 گرم باریم پراکسید را داخل ارلن بریزید و ارلن حاوی محلول را در حمام آب یخ نگه دارید. سپس مقدار کمی گاز CO2 به آن اضافه کنید. و در نهایت از صاف کردن رسوب آب اکسیژنه تولید می شود.

روش پنجم : تهیه آب اکسیژنه در خانه

مواد شیمیایی مورد نیاز :

  • *یخ
  • *باریم کربنات
  • *سولفوریک اسید 20%

روش کار :

20میلی لیتر سولفوریک اسید را درون ارلن 25 میلی لیتر ریخته. ارلن را درون حمام یخ قرار دهید. 5 گرم سود را به محلول ارلن درون حمام یخ اضافه کنید. در مرحله بعد 5 گرم باریم کربنات به آن اضافه کنید. و در نهایت به منظور تشکیل آب اکسیژنه رسوب را صاف کنید.

4.4/5 - (33 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل و آزمایشگاه را می دانید ؟»

  1. با سلام خدمت استاد عزیز
    ایا اب اکسیژن صدرصد هم میشه به یکی از روش های بالا ساخت،یا نزدیک به صدرصد باشه؟واینکه کدام روش بهینه تر هست؟ودرنهایت در تولید اب اکسیژن صنعتی در بازار که به اب اکسیژن ۳۵درصد معروف هست،کدام روش کاربردی تره

    1. با سلام و احترام
      خیر نمی شود. زیرا تولید آب اکسیژنه 100% با این روش ها تقریبا می توان گفت غیر ممکن است. اگر دقت داشته باشید اکثر درصد خلوص ها 99 هستن. بازم اگه سوالی هست با شماره 09126542314در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *