کاربرد پرکلرواتیلن در خشکشویی

پرکلرواتیلن که با عنوان perc ،tetrachlorethylene ،C2Cl4 یا Cl2C = CCl2 نیز شناخته می شود. ماده شیمیایی اصلی مورد استفاده در صنعت خشک شویی است. این امر موجب افزایش تولید پرکلرواتیلن ، در دنیا شده است. علاوه بر این، شاهد تجهیز دستگاه های خشکشویی هستیم.

با این حال، هنوز هم نیاز کاهش تماس کارمندان با مواد شیمیایی وجود دارد تا اثرات احتمالی بر سلامت انسان را کاهش دهیم. بسیاری از کارفرمایان خشکشویی دریافته اند که طراحی تجهیزات، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، کنترل نشتی تجهیزات، دستگاه تهویه مناسب می تواند باعث کاهش عوارض ناشی از قرار گیری در معرض آن شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرکلرواتیلن در خشکشویی همراه نگین تجارت شرق باشید.

💡فهرست مطالب

پرکلرواتیلن در خشکشویی

پرکلرواتیلن (PCE) که با نام Perc معروف و مشهور است، و در غرب در مقایسه با ماده شیمیایی TCE محبوب تر است. PCE بهترین ماده شیمیایی جهت تمیز کردن لباس هایی همچون کت و شلوار است. زیرا، این ماده، در از بین بردن لکه ها بسیار موثر است و درخشش خوبی به لباس شما می بخشد. اما PCE برای شست و شوی، لباس های شکننده، لباس های زنانه و لباس های عروس مناسب نیست. بنابراین باید لباس های شکننده خود را با دست بشویید. بعداً مشخص شد که حتی PCE سرطانی است و اروپا استفاده از PCE را ممنوع کرده است.

متخصصان خشک شویی بوسیله انواع مواد شوینده و دستگاه خشک شویی به شست و شو و اتوکشی لباس ها و سایر منسوجات می پردازند. در حقیقت لباس ها به دو صورت آب شویی و خشک شویی شسته می شوند. لباس هایی که آب به بافت آن ها آسیب می رساند، به طور جداگانه با پرکلرواتیلن شسته می شوند. (خشک شویی)

مزایا استفاده

مزایا استفاده از پرکلرواتیلن در خشک شویی در زیر آورده شده است.

  • * حذف کننده چربی و روغن
  • *اندازه و ساختار لباس را تغییر نمی دهد.
  • *افزایش طول عمر پارچه و چرخه تمیز کردن
  • *کاهش رنگ دهی

کاربرد پرکلرواتیلن در خشکشویی

چرا خشکشویی معمولی سمی است ؟

PERC (پرکلرواتیلن) حلال غالب در صنعت خشکشویی است، که ۸۰٪ تا ۸۵٪ کل مایعات خشکشویی را تشکیل می دهد. با این وجود این ماده سمی است و به عنوان یک خطر بهداشتی و زیست محیطی شناخته شده است. این یک ماده شیمیایی بی رنگ و غیر قابل اشتعال است که اخیراً در فرانسه، مناطقی از ایالات متحده و دیگر کشورهای اروپایی ممنوع شده است زیرا خطرات ناشی از استفاده از PERC وجود دارد.

اثرات استفاده از پرکلرواتیلن در خشکشویی

در کارگاه خشک شویی، پرک از طریق استنشاق وارد بدن می شود، و به طور بالقوه موجب ایجاد عوارض زیر در انسان می شود :

  • *سرگیجه
  • *تهوع
  • *سردرد
  • *عدم هماهنگی
  • *خواب آلودگی
  • *مشکلات حافظه
  • *قرمزی و تاول زدن پوست

برخی شواهد نشان می دهند که perc موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود. (در کارگران خشکشویی که سال ها در معرض آن هستند) طبق  گفته های EPA می توان گفت، PERC یک ماده سرطان زا بالقوه برای انسان است.

قرار گیری طولانی مدت در معرض پرک می تواند باعث سقط خود به خودی جنین و سرطان خون شود.

فرایند استفاده از پرکلرواتیلن در خشک شویی معمولی می تواند بر روی لباس تأثیر منفی بگذارد. علت این امر درجه حرارت بالا و مواد شیمیایی سخت می باشد. این روش می تواند باعث خراب شدن الیاف پارچه، ذوب شدن دکمه ها و پولک های روی لباس شود. محیط زیست نیز از عوارض پرک در امان نیست. زیرا خشک شویی ها، مواد زائد آلوده ای را تولید می کنند که باعث آلودگی فاضلاب، هوا و خاک می شوند.

فروش پرکلرواتیلن

جهت اطلاع از نحوه فروش پرکلرواتیلن، ثبت سفارش و واردات پر کلرواتیلن، با همکاران ما در واحد فروش مجموعه نگین تجارت شرق در تماس باشید.

۳-۲۲۸۷۰۵۲۱-۰۲۱

موبایل و واتسآپ : ۰۹۱۲۶۵۴۲۳۱۴

قیمت پر کلرواتیلن خشک شویی

برای آگاهی از قیمت پر کلرو اتیلن با کارشناسان فروش نگین تجارت شرق در ارتباط باشید.

ردیفنوع محصولقیمت
۱قیمت پر کلرواتیلن خشکشوییتماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *