چگونه از خاوران تبریز به تهران سفر کنیم؟

خاوران نام یک شهرک مسکونی مدرن در تبریز است. ساخت‌وساز در این شهرک از 15 آذرماه سال 1389 به‌صورت رسمی آغاز شد و پس از آن هرساله پروژه‌های متعدد و غالبا لوکسی در آن اجرایی می‌شود. ساکنان شهرک خاوران برای سفر به تهران، علاوه‌بر راه‌های ارتباطی تبریز، می‌توانند بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران را خریداری کنند. گفتنی است که در ایام اوج سفر، برای تهیه به‌موقع بلیط با قیمت مناسب، حتما در زمان پیش فروش قطار نسبت به خرید اقدام فرمایید.

 

شهرک خاوران تبریز کجاست؟

شهرک مدرن خاوران در محدوده جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده است. این محله از شرق به جاده تبریز-جانقور و خیابان شهرک خاوران منتهی می‌شود و در جنوب آن، آزادراه زنجان-تبریز قرار دارد. در شمال شهرک خاوران نیز محور ارتباطی تبریز-باسمنج قرار گرفته است و از غرب به اتوبان شهید کسائی منتهی می‌شود. محله‌های خاوران و فتح‌آباد نیز در مجاورت شهرک خاوران قرار گرفته‌اند. شهرک خاوران 800 هکتار مساحت دارد و به‌منظور اسکان 150 هزار نفر طراحی شده است. این شهرک تحت نظارت شهرداری منطقه 9 تبریز قرار دارد و به‌عنوان شرقی‌ترین شهرک مسکونی این کلان‌شهر شناخته می‌شود.

روش‌های سفر از خاوران تبریز به تهران

برای سفر به تهران از خاوران تبریز، دو روش مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. در روش غیرمستقیم، می‌توانید از همان راه‌های ارتباطی تبریز به تهران یعنی راه‌های جاده‌ای، هوایی یا ریلی استفاده کنید و اگر هم بخواهید مستقیما از این شهرک به تهران سفر کنید، استفاده از خدمات راه‌آهن شهرک خاوران (تبریز) راه آسان‌تری است.

سفر از خاوران تبریز به تهران با اتوبوس و خودروی شخصی

فاصله زمینی تهران تا تبریز در حدود 630 کیلومتر است که پیمودن آن با اتوبوس و خودروی سواری حدودا 7 الی 8 ساعت زمان می‌برد. درصورتی‌که قصد دارید با خودروی شخصی از شهرک خاوران تبریز به تهران سفر کنید، می‌توانید از مسیرهای جاده تبریز به تهران استفاده کنید.

سفر از خاوران تبریز به تهران با هواپیما

برای افرادی که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان از شهرک خاوران تبریز به پایتخت سفر کنند، راه هوایی تبریز به تهران، بهترین راهکار است. فاصله هوایی تبریز تا تهران حدود 528 کیلومتر است که به‌طور متوسط در مدت‌زمان 1 ساعت و 10 دقیقه پیموده می‌شود. پروازهای تبریز به تهران همه‌روزه از فرودگاه شهید مدنی تبریز (TBZ) به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران (THR) به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. در‌حال‌حاضر، شرکت‌های هواپیمایی تهران آتا، کاسپین، ایران ایرتور، آسمان، معراج ایر، ایران ایر و قشم ایر، مجموعه ایرلاین‌های فعال در این خط هوایی هستند. فرودگاه شهید مدنی تبریز در شمال غرب این کلان‌شهر واقع شده است و فرودگاه مهرآباد تهران نیز در جنوب غرب پایتخت و در منطقه 9 نزدیک به میدان آزادی قرار دارد. این فرودگاه در خیابان معراج واقع شده است. از فرودگاه مهرآباد تا مرکز شهر، حدودا 35 دقیقه فاصله است.

 

 

سفر از خاوران تبریز به تهران با قطار؛ 2 ساعت زودتر از قبل

قبل از افتتاح راه‌آهن شهرک خاوران، ساکنان این شهرک از راه ریلی تبریز به تهران، به پایتخت سفر می‌کردند. فاصله قطار تبریز-تهران حدودا 735 کیلومتر است که پیمودن آن در شرایط معمول، حدودا 6 الی 7 ساعت طول خواهد کشید. با افتتاح راه‌آهن خاوران-تبریز، مسیر ریلی این شهر تا پایتخت کوتاه‌تر شده است و به‌این‌ترتیب مسافران 2 ساعت زودتر از پیش می‌توانند به پایتخت برسند. توجه داشته باشید که با‌توجه‌به تقاضای بالا برای خرید بلیط قطارهای تبریز-تهران، راه‌آهن خاوران تبریز توانسته است بخش زیادی از حجم مسافران را به‌طرف خود جذب کند. درهرصورت، شما می‌توانید در زمان پیش فروش بلیط قطار چه در ایام اوج سفر و چه روزهای دیگر، به‌آسانی بلیط‌ های موردنیاز خود را خریداری کنید.

درباره راه‌آهن خاوران تبریز

ایستگاه راه‌آهن شهرک خاوران تبریز، در 19 خرداد 1402 افتتاح شده است و بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به‌زودی خط 2 متروی تبریز به آن متصل می‌شود. این ایستگاه ۳۶۶۵ مترمربع مساحت دارد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایستگاه راه‌آهن شهرک خاوران (تبریز) می‌توانیم به سبک معماری مدرن آن اشاره کنیم. این پروژه به‌عنوان نماد ابرطرح راه‌آهن میانه-تبریز نیز شناخته می‌شود.

ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز کجاست؟

ایستگاه راه‌آهن خاوران شهر تبریز در بلوار کمال‌الدین بهزاد، جاده زرنق-شادباد و در نزدیکی میدان بسیج قرار دارد. برای رفتن به این ایستگاه می‌توانید از اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌های خطی یا تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ، تپسی) استفاده کنید. جهت دسترسی به ایستگاه راه‌آهن خاوران (تبریز) از سمت غرب به شرق در اتوبان شهید کسائی حرکت کنید و هنگامی‌که به اولین تابلوی تهران/زنجان رسیدید، حدود 5 دقیقه دیگر مسیر را ادامه دهید؛ سپس تابلوهای ایستگاه را خواهید دید.

راه‌آهن خاوران تبریز؛ راهی آسان برای سفرهای تبریز

از‌آنجایی‌که راه‌آهن خاوران، آخرین ایستگاه در مسیر راه‌آهن میانه به تبریز است و در نزدیکی این کلان‌شهر قرار دارد، اگر بلیط مناسب از مبدأ تبریز به تهران پیدا نکردید، می‌توانید بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران را خریداری کرده و به‌آسانی به تهران بروید.

قطارهای موجود در مسیر خاوران (تبریز) تهران

در‌حال‌حاضر، قطارهای متنوع و باکیفیتی در مسیر خاوران (تبریز) به تهران تردد می‌کنند. این قطارها در مسیر خود از ایستگاه‌های بستان‌آباد، میانه، زنجان، قزوین و کرج عبور می‌کنند و مسافران را در ایستگاه راه‌آهن تهران پیاده خواهند کرد.

نام و ویژگی‌های این قطارها به شرح زیر هستند.

• قطار سه‌ستاره کوپه‌ای 4نفره خلیج‌فارس متعلق به شرکت رجا
• قطار سه‌ستاره کوپه‌ای 6نفره میلاد متعلق به شرکت رجا

 

 

فروش و پیش فروش بلیط قطار در سایت فلای تودی

از شهرک جدید و مدرن خاوران تبریز، می‌توانید از چند مسیر و با چند روش به تهران سفر کنید. در‌صورت انتخاب راه زمینی یا هوایی، همان مسیرهای زمینی و هوایی تهران به تبریز در اختیارتان قرار دارد. اما اگر می‌خواهید سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌تر داشته باشید، راه ریلی جدید خاوران تبریز به تهران، ایده‌آل‌ترین گزینه موجود است. جهت خرید بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران می‌توانید به سایت گردشگری فلای تودی مراجعه کنید. در سایت فلای تودی، علاوه‌بر فروش و پیش فروش قطار، سایر خدمات سفر از‌جمله رزرو هتل و اقامتگاه یا رزرو پروازهای داخلی و بین‌المللی در سریع‌ترین زمان انجام خواهند شد.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *